Træning i Cykel Motion Højfyn

 

Sommer køres:
- Racer tirsdag kl. 17.30 og søndag kl. 9.00.
- MTB. Se på Facebook om der er meldt ture ud. Ofte køres der torsdag og lørdag.

Vinter køres:
- MTB/Gravel tirsdag kl. 17.30 og søndag kl. 09.00

Der kan være afvigelse til ovenstående. Læs venligst mere nedenfor eller følg med på Facebook.

Racer

 

Sommer træningen starter hvert år første tirsdag efter at uret er sat til sommertid og sæsonen slutter tirsdag efter uret er sat til normaltid/vintertid.

Træning starter tirsdage kl. 17.30 fra Fyrtårnet(Tommeruphallerne) i Tommerup St, mens der søndage startes fra bageren i Vissenbjerg kl. 09.00. Hvis du ikke ønsker at cykle med hjem til klubben, skal dette oplyses til minimum to holdkammerater for at man ikke glemmer nogen på ruten.

Der køres i 4 grupper afhængig af antal fremmødte og tidspunkt på sæsonen.

  • Gruppe 4 - Kaptajn Allan Sørensen, her køres med en gns. hastighed på 20-24 km/t, her ventes på alle.
  • Gruppe 3 - Kaptajn Ege Olsen, her køres med en gns. hastighed på 24-27km/t.
  • Gruppe 2 - Kaptajn Thomas Hansen, her køres med en gns. hastighed på 27-31 km/t, der må i denne gruppe forventes elementer af træning på turene.
  • Gruppe 1 - Kaptajn Heine Pedersen, her køres med en gns. hastighed på 31-36 km/t, der skal forventes flere elementer af træning på turene, der køres min. en gang om ugen intervaltræning, der køres min. en gang ugenligt +100 km.

Har du ikke prøvet at køre på racer i cykelklub før eller er usikker på om du kan følge med, så mød op i klubben alligevel til en træningsaften og se om det er noget for dig. Meld dig og sig du er ny i klubben, så aftaler vi en passende rute, hvor der vil blive taget hånd om dig hele vejen rundt og vi skal selvfølgelig nok sørge for at du kommer med helt hjem. Eneste krav er, at du har en cykel og bærer hjelm.
Yderligere spørgsmål?, kontakt Heine Pedersen på formand@cmhojfyn.dk

Hver gruppe ledes ved hver træning af en kaptajn. Kaptajnen har til hver træning fundet en passende tur, som den pågældende gruppe gennemfører. Kaptajnen leder gruppen og anvisningerne skal følges. Da det er i alles interesse at en træningstur skal forløbe bedst muligt påhviler det alle at hjælpe med at færdselsloven bliver overholdt, så turen bliver så sikker som muligt. Det er obligatorisk at have hjelm på, både til træning og motionsløb

MTB

 

Der trænes MTB både sommer og vinter i CMH. Der køre i 1-2 grupper alt efter fremmøde og ønsker. Turlederen laver ruten og sørger for dagens træning i det grønne.

Hvis du har lyst til at prøve at køre med på en tur, er du meget velkommen. Du skal blot have en MTB cykel samt en hjelm. Er du helt ny på MTB kan du aftale en træningstur med en af de mere rutinerede for at få lidt hjælp til at komme godt igang, inden du tager med på fælles træning.

  • MTB kaptain - Jan Rohde

Træningstiderne kan ses herunder.

  • Tirsdag kl. 17.30
  • Søndag kl. 09.00

Når racersæsonen slutter er der mulighed for at deltage i klubbens vintertræning. Du kan deltage på med MTB, sammen med MTB folket, som er skove, spor osv.
Der er også grupper, som tager en lettere form for MTB/Gravel hvor der primært køres ture af lidt længere distancer på grusveje, stier.
Du skal blot tage kontakt til en kaptajn, så guider de dig til en gruppe, som passer dine ønsker, der er noget for enhver smag.

Sommertræning foregår sideløbende med racersæsonen. Der vil på forum blive meldt ud hvor mødestedet er, hvor turen går hen eller hvis der er ændringer til tidspunktet.

Sponsorer